Rumunsko – od moře přes TransFagaraskou

Od moře jsme jeli zpět do hor. Chtěli jsme vidět ty medvědy. Cesta byla zase na den a v podvečer jsme zakempili v kempu u Drákuly. Hezky za elektrickým plotem. Všude okolo jsou medvědi.

Hned u kempu je vchod na drákůlův hrad Poenari Citadel, ale kvůli těm medvědům je všechno zavřené 🙁

Ráno jsme vyrazili brzy směrem k přehradě Lacul Vidraru. Na přehradě vyhlídka také zavřená, kvůli medvědům.

Koho jsme jenom potkali byli pastevci se svými ovečkami a psy. My jsme štěstí na medvědy neměli a nepotkali je

Nahoře u vodopádu župa Agres pod lanovkou jsme si dali pauzu a prohlídli jsme si okolí. Mrzelo nás, jaký si tu sami dělají nepořádek. Místní si fotí selfíčka, kde to jsou ale není jim hanba hned z kapes vyhodit kapesníky 🙁

pohled na horu směrem odkud jsme přijeli, tedy od moře

Odpoledne jsme se ještě zajeli podívat na hrad Bran a Rasnov. Odtud jsme si jeli prohlédnou hezké městečko Brašov.

A třeba tu mají takové bláznivé domy

Večer jsme se ubytovali na stellplatzu v Sibiu. Klidné místo pro pár aut s hezkými sociálky.

Další den ráno jsme se zajeli podívat do města vedle na termální lázně Ocna Sibiului, ale pro pejsky to zase není, tak jsme se jeli do solného dolu Salina Turda. Tam nás taky nepustili, ale páníčci se šli podívat. Nejdříve s námi zůstala panička, pak se vrátil páníček a šla se kouknout ona. Nám by se tam nelíbilo. Chladno tam prý moc nebylo a ta sůl by nám určitě neudělala dobře na tlapičky. Tak jsme odpočívali v autě.

Večer jsme dojeli k řece Sebes-Koros a tam to bylo. Všude samé ovečky a taky svišti. No my byli jako u vytržení 😀

V Rumunsku jsme viděli, co si páníčci vymysleli a rozhodli jsme se posunout směr domů. Takže další den jsme se přesouvali přes Maďarsko zpět a přibrzdili v hlavním městě Budapešti.

Večer jsme projeli hranice v Komárnu a šup, byli jsme na Slovensku 😉 A večer se ubytovali na Stellplatzu v Šamoríně a ještě se šli večer projít 🙂

Další den jsme se rozhodli navštívit Bratislavu.

A večer jsme dojeli na Moravu, ale domu se nám nechtělo. Páníčci kdysi byli na Baťáku, tak jsme jeli do Strážnice a zůstali tam na noc v přístavu 😉

Další den jsme se šli projít okolo Baťáku 🙂

Večer jsme dojeli na „hoření konec“ Baťáku a to do přístaviště Spytihněv. A na procházce velký paničce něco vlétlo do oka. Vůbec to nevypadalo dobře a doufali jsme, že to do rána bude OK.

Bohužel, oko ráno vypadalo hůře a panička měla pořád zavřené oko. Bylo to jasný, jedem na pohotovost do Zlína. Tam zjistili, že má nějaký zánět a dostala na to léky. Takže bylo rozhodnuto. Jeli jsme domů….